Çelebi (Che-Lebby-spelling En) Mini Caravan building proces

...ask your questions in the appropriate forums BUT document your build here...preferably in a single thread...dates for updates, are appreciated....

Postby danlott » Thu Jun 10, 2010 3:59 pm

YuGun wrote:I am sory if i cant explain well because of my English.

You should not be sorry. Your English is much better than a few members on here that are from America. I can understand what you are trying to say. I would not even begin to be able to explain something to you in your first language.

Dan
Hoplite Traveler Build thread
Image Image
Life is what happens to you while you're busy making other plans.
danlott
Donating Member

Postby YuGun » Fri Jun 11, 2010 2:09 pm

Evet, Bugün dingil birleşme yerlerine yaptığımız punto kaynakları sabit olarak kaynakladım. Sonrasında gördüğünüz gibi dingili tam olarak monte ettim. (Şaseyle birleşmede dingili monte ederek birleşme noktalarının açısını ayarlamam gerekiyordu. Tam olarak işlerim bitmişti ben de beş dakika eve çıkıp bir çay içeyim demiştim ki sanki gök delinmiş gibi yağmur yağmaya başladı. Ben de hemen gidip karavanı örttüysem de bir miktar ıslanmasına engel olamadım.
Yağmur dinince dingili yerinden tekrar sökerek zor zahmet tek başıma şaseyi ters çevirdim. Dingilide ters çevirip şaseyi dingilin üzerinden kaydırarak olması gereken yere getirdim. Arka kısmı ahşap sehpaya dayayarak tamamen hazır olan birleşme yerlerinden civatalarıyla dingili sabitledim.

İşte böylece Çelebi ilk defa ayağa kalkmış oldu. Yarın dingilin birleşme noktalarının üst kısımları kaynaklandıktan sonra çeki oku kısmına geçebileceğiz.

Haftalarca uğraştıktan sonra bu görüntüyü görebilmek gerçekten güzeldi.

Yarıyı geçtik sayılır. Romorkumuz artık her bakan kişi tarafından romork olarak algılanacak bütünlüğe ulaştı.

Bugünlük bu kadar Çelebi'nin üzerini örtüp yalnız bırakıyorum.

today i weld the wheelbar attachment points to chasis and then rotate 180 it and attach the wheelbar and wheels,
Ä°t is standing up on its foot first!
And it looks like a real trailer!
I am happy with it today. And i covered it and left alone. Today that is it.
YuGun
The 300 Club

Postby grizz » Fri Jun 11, 2010 2:43 pm

Very good progress, and seriously strong engineering.
Greetings from England.

Rian.

Hoping to get it all done in time.
grizz
1000 Club
1000 Club

Postby YuGun » Fri Jun 11, 2010 3:24 pm

Grizz,
Thanks for your comment.
Sincelery,
YuGun
The 300 Club

Postby down under tech » Sat Jun 12, 2010 11:31 am

YuGun: You are doing a very nice job on your build. It is great to see some one with a desire to make something out of a pile of parts and just some thoughts in their mind and watch it come to life. I wish you luck and I will be following behind you as it does come to life. :thumbsup:
Johnny D.

"If you think you can, you can. If you think you can't, your right !" ... Henry Ford

"The Silver Nugget" Build
viewtopic.php?t=35314&postdays=0&postorder=asc&start=0
down under tech
Silver Donating Member

Postby YuGun » Sat Jun 12, 2010 12:41 pm

Evet,
Bugün sanayiye gidip çeki oku kısmını romorktan daha düşük yapmak için kalan 4x8 profilden 45 cm boyunda iki parça kestirdim. Ve kılavuz tekerleğin bağlantısı için 3,14 boru aradım.
Sonra, dingilin bağlantı noktalarının üst kaynaklarını da hallettim.
Ayrıca bağlantı noktalarını düşürmek için yapılan parçaların şaseye kaynaklanması iş halledildi.
Sonra çeki oku kısmını ayarlamaya sıra geldi. Zar zor ayarladık, daha doğrusu neredeyse ayarlayamadık.
Sanayi'deki ustaların yerine alıştırma dediği yöntem oldukça meşakaltiymiş.
Bu parçaları kaynağa yetiştiremeden gök gürlemeye ve şiddetli yağmur bulutları toplanmaya başladı.
Ben de hemen her şeyi toplayıp, Karavanın üzerini örttüm.

İşte bugünlük bunları yapabildim.

Today, once i go steelerman and crop two pieces steel to attach the hitch downer from trailer.
I first weld the attachment pieces of wheelbar to chasis bottom lines.
Then ı weld the attacment of hitch chasis side pieces.
But the rain came, and i cover it and tidy working area.
That i can do only theese today.
YuGun
The 300 Club

Postby YuGun » Sun Jun 13, 2010 9:57 am

Bugün ön bölümü, Yani arabaya bağlanacak bölümü hallettim. Bu bölümde ölçülere uygun yerleri bulabilmek, Daha doğrusu gönyeyi tuturabilmek için çok uğraştım. Bu uğraşının nedeni profilleri kesen sanayiideki ustaların bu profilleri benim istediğim açıda kesememesi. Ama tek neden bu değil, İlmi olarak olması gerektiği gibi kesilmiş olsa da profillerin uzunluğu nedeniyle önde gönyeyi tutturmak zor.
Bunun için pek çok şey denedim ama sonuçtan emin olamadım. En sonunda uzun ve düz bir demir parçasını kılavuz olarak tam orta noktaya gönyeyle ayarlayıp geçici olarak kaynakladım. Ve böylece ön tarafı olamsı gereken geometriye getirmeyi başardım.
Ön tarafta bu profilleri uygun şekilde keserek buradaki parçanın ilk kaynaklarını yaptım.
Sonrasında kılavuz tekerlek bağlantısını kaynakladım. Güçlükle bulduğum 3,15lik boruya kılavuz tekerleği kaynaklayıp yerine taktım. Ve evet, gördüğünüz gibi sehpa olarak kullanılan plastik sandalyelere artık gerek yok, Çelebi 3 Tekerleğinin üzerinde hiçbir destek olmaksızın tek başına duruyor.

Ve bu günlük de bu kadar... Sırada ön kısmın ikinci desteğinin takılması ve yerinin delinerek Frenli çeki okunun yerine montajı var.

Today i work with front section. Ä°t was difficult for the steel master couldt cut this pieces with an angle like design. They cant cut the edges exept 45 degree. My profiles must be cutted with an edge 67,5 degree so they cut it normal, and i do it with a spinner disk and make it with try and do. Also i can find the real angle but it was difficult.
And i attach the third wheel at front of chasis, You see we dont need plastic chairs yet it can be stand up with its own three wheel.
Today i coud do theeses. But i am happy with it.
Sincelery,
YuGun
The 300 Club

Postby Ratkity » Sun Jun 13, 2010 1:30 pm

Keep up the great work!!

Hugs,
Ratkity
Ratkity
Gold Donating Member

Postby YuGun » Sun Jun 13, 2010 2:31 pm

Thanks a lot for suggest.
YuGun
The 300 Club

Postby YuGun » Mon Jun 14, 2010 12:59 pm

Bugün tarafta ikinci yatay demiri kesip yerine uydurup kaynakladım. Sonrasında kaynakla çeki topuzunun monte edileceği yeri deldim. Oksijen kaynağı olmadığı için delme işinde zorlandım. Ve iş bu günlük yarım kaldı.
Normalde gördüğünüz ikinci demir de aynı şekilde delinecek ve çeki demirinde gördüğünüz çelik bilezikler oradaki profillerin içine kaynak yapılacak.

İşte bugün ancak bunları yapabildim.

Today i crop the second vertical profile at the front. Then i hitch's space with electric weld. Ä°t was difficult becase of it requires oxygen weld. Ä° could do only theese today.
YuGun
The 300 Club

Postby YuGun » Thu Jun 17, 2010 1:47 pm

Geçen birkaç günde çeki okunu yerine monte ettim. Gerçi biraz daha sağlamlaştırılası yerleri var ama olsun. En son aşamada bütün bölümleri bir kez daha elden geçirirken yapacağız.

Bugün ilk önce amortisörler için üst bağlantıları yapıp amortisörleri yerine monte ettim. Çelebi artık yola çıkarsa hoplaya zıplaya gitmeyecek duruma geldi. Aslında daha yerinden çıkarıp bir test sürüşü yapmasam da sürüş açısından kusursuz olduğunu zannediyorum.

Bunun dışında bugün stop lambalarının takılacağı yerin ön hazırlığını yaptım. Stop lambalarını konulacakları yere koyarak bir bakma şansım oldu. Ama şunu söyleyeyim bu sadece montaj yerinin ön hazırlığı, yani bu şekilde olmayacak.

Ä°ÅŸte son durumumuz bundan ibaret.

--------------------
The last few days i attach the hinge to front,
and today i have place the shock absorbers and build their upper attachment point. And place them to chasis.
Now Çelebi dont go with mini jumpings on the road.
then i do the pre ready of attachment of the taillights.
That is all of our last stiation of building progress.
Hi everyone from here.
YuGun
The 300 Club

Postby grizz » Thu Jun 17, 2010 3:16 pm

That is an incredible piece of engineering.

Do you plan to tow it with a large 4x4 ? :lol:
Greetings from England.

Rian.

Hoping to get it all done in time.
grizz
1000 Club
1000 Club

Postby S. Heisley » Thu Jun 17, 2010 6:28 pm

Hi, back to you! :) Your trailer is looking good. Thanks for sharing the pictures.
S. Heisley
Super Lifetime Member

Postby YuGun » Fri Jun 18, 2010 2:46 pm

Thanks for comments,
No i dont buy a 4x4 in a short while...
My car will tow it for a while...
YuGun
The 300 Club

Postby mandy » Fri Jun 18, 2010 4:41 pm

"Sen römork ile kurmak büyük bir iş yapıyorsunuz. Ben başka ne rendelenmiş var görmek için sabırsızlanıyorum." :applause:
"Üzgünüz, bu tuhaf bir çeviri programı kullanıyorum görünüyor eğer."

You are doing a great job with the trailer build. I can not wait to see what else you got planed. :applause:

I used a translation program I hope it comes through clear.
The greatest wealth is to live content with little.
~Plato~
mandy
Donating Member

PreviousNext

Return to Build Journals