Çelebi (Che-Lebby-spelling En) Mini Caravan building proces

...ask your questions in the appropriate forums BUT document your build here...preferably in a single thread...dates for updates, are appreciated....

Postby RAYVILLIAN » Tue Jun 29, 2010 6:33 pm

good luck on your move and hope that you can get back to your trailer soon.

Gary
Where ever we raise the hatch is home.
Darn blank states keep getting further away and we keep traveling slower ain't never gona get this map full.
111961Image
User avatar
RAYVILLIAN
Lifetime member
 
Posts: 1434
Images: 109
Joined: Thu Aug 05, 2004 9:33 pm
Location: Rayville MO

Postby S. Heisley » Tue Jun 29, 2010 7:11 pm

May you find happiness and a successful life in your new town, work, and home. I hope you can come back to the forum and to building your trailer soon!
User avatar
S. Heisley
Super Lifetime Member
 
Posts: 8772
Images: 495
Joined: Mon Sep 17, 2007 10:02 am
Location: No. California

Postby parnold » Tue Jun 29, 2010 7:25 pm

YuGun:

Please keep in touch, even if it is only to tell us of your new city and job. I think I speak for all of us when I say that we have enjoyed getting to know you through your build!

Good luck!
User avatar
parnold
Donating Member
 
Posts: 2344
Images: 302
Joined: Mon Feb 08, 2010 4:49 pm
Location: Northwest New Jersey
Top

Postby YuGun » Tue Jul 06, 2010 7:46 am

Thanks to all friends to tell their good wishings,
We will move thursday, we hire a new home that suitible for caravan work.
My new town is Turgutlu is a bigger town in plain and really near to Ä°zmir that is one of the biggest cities of Turkey,
My work is the same Ä° am a Design and Tech Subject Teacher but another school there of course.
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Wed Jul 07, 2010 2:34 pm

Yapımla ilgili gelişmelere değinecek olursak son durumda bazı aydınlatma aksesuarlarını monte etmediğimi söyledim. Son günlerde ev topladığım ve taşınmayla ilgili işlerle uğraştığım halde ayırabildiğim küçük sürelerde bu eksikleri de tamamladım. Fotoğrafları birkaç gün önce çektiğim halde burada yazamadım şimdi ekliyorum.
Image

Image

Image

Bu işlemler tamamlandıktan sonra ilk uzun seyahatimiz öncesi Çelebi'yi sanayiiye götürüp fren bakımını, dingil bakımı yaptırdık. Ve bir tarafını açamadığım için tam olarak ayarlayamadığım sağ sol dingil yüksekliklerini tam olarak planlanan yüke göre ayarladık. Torsiyonlu dingilin makaslı sistemlere göre bir üstünlüğü de hiçbir ekleme çıkarma yapmadan sağ ve sol yüksekliği bağımsız olarak ayarlayabilmeniz ama bu işi profesyonellere yaptırdım. Gerçekten benim hem bilgimi hem de çok sayıda kişi gerektiği için fiziksel gücümü aşan bir işlem bu. Bunun dışında amortisör bağlantıları da elden geçerek doğru şekilde bağlandı. Bu işlem sonrası Çelebi nihayi kusursuz sağ sol yükseklik dengesine de kavuştu. Ancak üzerinde 300kglık yük varken düz olmaya ayarlandığı için şu anda sadece 200kglık kendi ağırlığıyla arabadan biraz yüksek duruyor. Bunun şu anki yolculuk için bir sorun yaratmayacağını umuyorum.

Geriye yola çıkmak kalıyor.

---------------------------

Ä°n last few days i am very tired for moving work but i do somethink i install the light aplicances at sides. (See the photos)

Then i pic up chelebbyy to mechanics for set up the left right and general estimated weight wheelbar angles setup. Ä°t is too hard for me setup the wheelbar. And brakes have been controlled and setted up.
Now chasis is higher from car with its 200kg weight, because we set up it for 300kg additional weight. Ä° can only hope that higher stiation dont be dangerous at our empty loaded trip.
And thet they set up shock absorbers installing too that i have mistakes. Now we ready to go!
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Mon Jul 12, 2010 1:37 am

Bunca gündür internete giremedim.
Temiz ve sorunsuz bir ÅŸekilde Turgutlu'ya geldik.
Arabamız çok yüklü olduğu halde şaseyi boş çektik.
Hafif olmasına rağmen normale yakın hızlarla girdiğimiz virajlarda da bir sorun çıkmadı.
Üstyapı için tahmin ettiğim yük arabada ve arabanın üstündeki bagajda mevcut olduğu için,
Performansla ilgili fikir sahibi de olabildik. Çelebi bittiğinde rahatlıkla aracımızla çekilebilecek.
Bizim aracımız normalde kamp yüküyle bile bu seferki kadar yüklü olmuyor,
Ancak karavanı yine fazla yüklü aracımızla çekmek istersek, Aracımızın arka dingil yükseklik ayarına da müdahale etmemiz gerekecek.
Çünkü normalden 5-10cm düşük olan yükseklik yük nedeniyle iyice azalıyor ve bazı yol şartlarında sorun yaşamamız olası.

We came Turgutlu withouth any problem.
We load our car totally and no load on trailec chasis.
Normally our car isnt heavy like that with camp setup and load,
But if we tow our caravan with heavy loaded car ve must setup our rear sespension too.
Because of our car setted up 5-10 cm downer from normal position and with extra heavy weight its clearence to ground smaller and we take problem in some road conditions.
Ä°n the first trip we see the chasis is good handling althought its smaller amount weight without the top construction. Ä°t can be take the turns correctly near the cars not towed handling limits
That is good.
Sincelery,
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sat Oct 09, 2010 12:07 pm

Geçen sene karavanı boyarken bir boşluktan diğer boşluğa atlarken romorka takılmıştım ve romork benimle beraber hareket edip düşmeme sebep olmuş ve sol dizimin bağları kopmuştu.
Bu olaydan sonra tekrar yapıma başlamadan karavanın el frenini yapmaya karar verdim. Bu cumartesi boyunca gerekli değişiklikleri yaparak yeni aldığım el freni kolunu monte edeip bağlantıları uyarlayarak çalışır hale getirdim.
Gerçekten romorkta el freni çok önemli eğim arttıkça bazen bu hafiflikte bile kontrol etmek güçleşiyor. Artık el freni ile bu daha da kolay olacağı gibi yapım sırasında yeni kazalar yaşanmaması için de iyi oldu.

Image
Önce çeki kolu üzerinde nereyi kapatacağıma karar verip montaj yapılacak kısımdaki boyaları tel fırçayla temizledim.

Image
Sonra resimde gördüğünüz yeni oyuncağımla düzgün açıyı hesaplayıp bir profil keserek yerine monte ettim. Bu üstüne ekleyeceğimiz saca destek olacak.

Image

Image

Sonra uygun ölçülerde sacın kesilmesi ve kaynakla montajı işlemleri geldi.
Image

Montajdan sonra el fereni için gerkli boşluğu sac üzerinde keserek açtım ve delikleri delip, El frenini monte ettim.

Image
Image

Bundan sonra da el fereninin bağlantılarını ayarlarken hava karardı ve çalışmayı bıraktım. Bu günlük yapabileceğimiz bu kadarmış. El freni mekanik olarak çalışır halde yarın yeni eklenen kısım boyanmak için hazır.

Image
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby GuyllFyre » Sat Oct 09, 2010 2:13 pm

I love the parking brake.

Nice work!
Things I have for sale on craigslist:
http://albany.craigslist.org/search/?ar ... catAbb=sss

Things I have for sale on eBay:
http://www.ebay.com/sch/merchant/seansmith
User avatar
GuyllFyre
Donating Member
 
Posts: 209
Joined: Fri May 21, 2010 9:35 pm
Location: Scotia, NY
Top

Postby Lookfar » Sat Oct 09, 2010 3:44 pm

YuGun, it's good to see you posting again. Look forward to more.
Butch
Image
User avatar
Lookfar
Donating Member
 
Posts: 225
Images: 22
Joined: Sun Jan 31, 2010 9:58 am
Location: Arkansas
Top

Postby YuGun » Sat Oct 09, 2010 4:47 pm

Thanks a lot,
For a while we wait and do nothing abaut building because of summer holiday, vocations, and hot weather etc.
We have a new start todays.
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sun Oct 10, 2010 6:00 am

Bugün ilk önce gri mat ilk kat sonra da son kat boyasını attım.

Image

Image

Ama bu iş daha bitmedi, Mekanizmanın işlemesinde çelik halatı başka bir yoldan geçirmek için makaralı bir sistem kuracağım önümüzdeki günlerde.

Paint jobs has done,
But not comleted this stage,
Ä° want to re design handbrake's steel wire's path with multiple wheels at the future
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Tue Oct 12, 2010 10:33 am

Dün yapabildiğim iş,
Makaralar kaynakla yerlerine monte edilerek bağlantı sistemi yeniden kuruldu.
Böylesi daha iyi oldu.

Image

Image

Image

El freniyle birkaç küçük ayar işimiz dışında işimiz kalmadı.
Bütüne ve sona giden uzun yolda küçücük bir adım daha tamamlandı.

Sırada sabitleme ayakları ve iskeletin yapımı var.
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sat Oct 16, 2010 4:33 pm

Bugün arka destek ayaklarının önce tasarımı ile sonra da yapımı ile bir miktar uğraştım. Ayakların ikisinin de parçalarını kestim. Birisinin kaynak işleri bitti. Tabii millerin geçeceği delikler delinecek, Sonrasında tesfiye, temizlik işleri ve montaj sonra da şaseye montaj işleri yapılacak. Yani ayaklar konusunda daha alacak yolumuz var ama işe başladım bugün ve önemli bir yol da alındı bu konuda.

Image

Image
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Fri Oct 22, 2010 11:57 pm

Geçen gün sabitleme kollarından birinin montajı tamamlandı. Bilgisayarım çöktüğünden paylaşamamıştım.
Karavanımız yeni planda arkadan kapılı ve koridorlu olacağından bu kollara ihtiyaç doğdu. Ayrıca yapım sırasında şasenin üzerine çıkmam gereken durumlarda güvenlik nedeniyle bu aşamada yapılmaları gerekiyor. Diğeri de sorunsuz monte edilebilirse ardından boyanacak ve iskeletin yapımına bundan sonra başlayacağız.

Image
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sat Oct 23, 2010 12:00 am

The one of stabilization has done
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

PreviousNext

Return to Build Journals

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests