Çelebi (Che-Lebby-spelling En) Mini Caravan building proces

...ask your questions in the appropriate forums BUT document your build here...preferably in a single thread...dates for updates, are appreciated....

Postby YuGun » Sat Jun 05, 2010 1:37 pm

Çelebi için ilk elektrotlarımızı bugün yaktık....

Oy demirci, demirciiii....

Yoksa oy Demirci, Demirciiii mi demeliyim.

Hangisini kastediyorum bilmiyorum ama bu aralar favori şarkım bu,

Zaten Kıraç dinlemeyi çok severim. Özellikle de yolda.

Sözü uzatmayalım işte Çelebi'nin şasesinin birkısmının yapımında çekilen ilk fotoğrafları...

Image

Image

Image

Ne demiÅŸtik?

Şu taşı kaldırsalar
Oy demirci demirci
Yılanı öldürseler
Oy demirci demirci
Güzel seven yiğidi
Oy demirci demirci
Cennete gönderseler
Çalsana aslan davulcu

Devam edecek... Mecburen... Bu günlük bu kadar...


Today we start building chasis of it...

Oy demirci demirci is a folcloric song it means like
Oh steeler(steel worker), steeler its repeats.
also Demirci is the town's name that ı live now.
Because of this i love this song

Then you see chelebby's chasis photos.

To be contunied... But today the end.

Then the song's poetry

Dont't forget demirci is steel worker

I would like they pull that rock,
oy demirci, demirci
I would like they kill the snake (snake usually sybollic of bad people at lyrics)
oy demirci, demirci
I would like to they put paradaise,
oy demirci, demirci
guy that loves the beautiful one.

This is a mini percent of song.

Perhaps when it translate it can be bad but it is a very good folcloric music with its melody

You can hear it from there
http://www.muzikdinlex.net/5643/Kirac--Demirci

İn this url Kıraç says it Kıraç who is a singer that says Turkish Lyric musics reorganize it and says like rock,
And we say that music Anatolian Rock becouse of this.
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey

Postby YuGun » Sun Jun 06, 2010 8:45 am

Anyone like it?
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey

Postby S. Heisley » Sun Jun 06, 2010 11:05 am

Yes, it looks like a lot of work. How big is your trailer going to be?
User avatar
S. Heisley
Super Lifetime Member
 
Posts: 8774
Images: 495
Joined: Mon Sep 17, 2007 10:02 am
Location: No. California
Top

Postby YuGun » Sun Jun 06, 2010 11:08 am

Yes it is long, Compertiment total long is 294,5 cms With tongue abaut 400cms
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sun Jun 06, 2010 11:16 am

Bugün bütün gün kaynak yaparak üst çerçevenin bütün kaynaklarını bitirdim.
Bugün yakılan elektrodları görüyorsunuz.
Image

Sonrasında dingilin ana şaseyle birleşme noktalarını delmeye çalıştım. Ama başarısız oldum. 12mm çapında delikleri 3 mm kalınlığında çelik profile standart matkapla delmeyi başaramadım. Aslında kullandığım uçlar da bunda etkili oldu. Bunun üzerine deliklerin yerlerini işaretledim ve yarın tornacıya deldireceğim.

Bütün malzemeleri üst üste olmaları gereken yerlere koyup (Tabii ters olarak) dingilin olması gereken yeri ayarladım. Bu aşamada bittiğindeki görünüme çok yakın bir görüntü çıkıyor. Tabii bizim modelimizde tekerleklerin içeride olacağını hatırlatmak isterim. Yani daha bu çerçeve yanlara doğru yaklaşık 30 ar cm daha genişleyecek. Bunu yapacaksak arabaya takılacak hale getirdikten sonra üzerinde yapacağız.

Image

Image

Bunca zamandır hayal ettiğimiz karavanımız yakında kendi tekerlekleri üzerinde durabilecek, bu aşamaya fazla bir şey kalmadı.

Sabahtan beri ara sıra yağan yağmur zaman zaman işime engel oldu. Ama 17.30 sıralarında tam olarak yağmaya karar verdi. Ben de dükkanı toplamak zorunda kaldım. Olsun, bugün yapılması gereken her şey yapıldı. İşte böyle bir haftasonu daha su gibi bitti.

Selamlar,


Today all the welding job in upper frame done,
Then i have put the layers together and
i set up where the wheel be.
Ä°n this, a nearly built off wiev of it could be seen. And i am happy with it.
İ want to make 12mm hole at 3mm steel profile but ı can not with my drill.
Ä° will go to blaksmith for it.
And a weekend too spend off.

Sincelery,
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Mon Jun 07, 2010 11:47 am

Bugün akşam çalışmayı düşünüyordum ama dışarda acayip bir fırtına ve yağmur var. Bu yüzden çalışamıyorum. Ama olsun en zor işi yani kendim yapamadığım işi yaptım ve dingilin bağlantı noktasını oluşturacak profili deldirdim. Buna uygun vida ve civataları da buldum. İşte bugün ancak bunları yapabildim.
Image
Artık şasemizin ayağa kalkıp kendi tekerlekleri üzerinde durabilmesi için ortalama 1 günlük kaynak işimiz kaldı. Sonrasında da çeki oku kısmıyla uğraşacağız. Sonra çamurluğu içeri alacak genişlemelerin kestirilip monte edilmesi, Sonrasında boya ve en son elektrik sisteminin montajı gelecek.

-----------------------

Today eveninig i decided to work but it is rainy and stormy and cold here. Because of this i couldnt. But i can take a difficult work that i cant do and drilled my profiles that attach the wheels bar and i found the attachment material and bought it.

Now there is only one day welding before it can stand up on its wheels,
Then we do the extra wide profile welding,
Then we will do the hinge of it,
Then we will do the paint jobs,
Then we will do the electricity. (signals lamps)...
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby grizz » Mon Jun 07, 2010 2:26 pm

Great progress, we are also envious of your lovely garden
The soil looks very healthy.
Greetings from England.

Rian.


Hoping to get it all done in time.
User avatar
grizz
1000 Club
1000 Club
 
Posts: 1210
Images: 29
Joined: Mon Sep 21, 2009 2:37 pm
Location: Rochester, Kent, UK
Top

Postby YuGun » Tue Jun 08, 2010 1:37 pm

Merhaba,
Bugün üst şasenin alt destek profillerine kaynaklanması işini yaptık. Ana kaynak noktaları kaynaklandı.

Image

Image

Image

Image


Hello,

Today we have weld upper chasis to downer sticks. The base welding points have done.

Image

Ä°t have become to difficult to one person to rotate it. When we attach the hitch and wheels it will be impossible to one person. Because of this we must be careful with the work of downer of chasis. And dont forget some work to do.
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby aggie79 » Tue Jun 08, 2010 4:16 pm

Very nice YuGun. Your chassis looks plenty strong. I look forward to seeing updates.
Tom (& Linda)
For build info on our former Silver Beatle teardrop:
Build Thread

93503
User avatar
aggie79
Super Duper Lifetime Member
 
Posts: 5405
Images: 686
Joined: Tue Aug 07, 2007 5:42 pm
Location: Watauga, Texas
Top

Postby YuGun » Wed Jun 09, 2010 1:00 pm

Thanks a lot,
Today i couldnt work because of it is rainy strong.
Wheather dont behind us todays...
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby Ageless » Wed Jun 09, 2010 1:20 pm

Frame is plenty strong. I take it that many of the roads that you will travel to go camping are unimproved; not paved?
Strangers on this road we are on; we are not two, we are one - Raymond Douglas Davies
User avatar
Ageless
Platinum Donating Member
 
Posts: 1603
Images: 8
Joined: Tue Aug 04, 2009 8:34 am
Location: Pt. Orchard, WA
Top

Postby YuGun » Wed Jun 09, 2010 3:54 pm

No useally problem about roads, Only i live a mountainy area, and it will be brake supported because of this.
The reason of strong chasis is sizes. İt is long and ı dont want it can take elastical milimetric moves arraund the wheelbar eksein. And also it will be get wided in two sides 30 cm too, to get in wheels.
Ä°t is 165cm wide and abaut 402 cm long with the tongue.
But anyway sometimes we like go non useally used mountain roads. But no generally.
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby Ageless » Wed Jun 09, 2010 4:01 pm

I see.

Washing state is blessed with having 65% of the lands being public. Forest Service roads can be anything from paved 2 lanes to a couple ruts going thru the grass. I don't drag the trailer on those, but being a rockhound, I have to travel them quite a bit with the truck.
Strangers on this road we are on; we are not two, we are one - Raymond Douglas Davies
User avatar
Ageless
Platinum Donating Member
 
Posts: 1603
Images: 8
Joined: Tue Aug 04, 2009 8:34 am
Location: Pt. Orchard, WA
Top

Postby steve smoot » Wed Jun 09, 2010 6:02 pm

YuGun, you are looking good there. :thumbsup: Can not wait to follow your build.

Steve
I am not a complete idiot, some parts are missing...
User avatar
steve smoot
Lifetime member
 
Posts: 1355
Images: 62
Joined: Thu Sep 17, 2009 5:42 pm
Location: Boone NC
Top

Postby YuGun » Thu Jun 10, 2010 1:39 pm

Yaşasın ki ne yaşasın, bugün yağmur yağmadı!
Ben de günün son ışıklarına kadar çalışma fırsatını yakaladım.
Image

Image
Dün zaten alt bölümle üst bölümün ana kaynak noktalarını yapmıştım. Bugün birkaç defa daha kaynak noktalarını temizleyip üstüne tekrar kaynak yaptım. Ve şase ile alt destekleri bazı noktalarda bütün kaynak yaparak, Bazı noktalarda ise puntolar atarak boydan boya sağlamlaştırdım. Bugün o kadar çok kaynak yaptım ki yüzüm yine pancar gibi kızardı ve güneşte yanmış gibiyim ama buna değdi.
Image

Image
Sonrasında dingil bağlantı noktaları ayarlanarak ilk tutturma puntoları atıldı.
Yarın gönyeye getirip son kaynakları yapacağım. Bu bölüm en sağlam kaynak yapılması gereken bölümlerden bir tanesi olduğu için aceleye gelmemesi gerekiyor.
Image
Bunun dışında gördüğünüz gibi dingilimiz artık ilk eğreti bağlantılarla da olsa şaseye bağlı olduğu için artık kaldıramıyoruz. Bu nedenle artık yağmura karşı komple kapatarak tedbir almak zorundayız.
Image

Image
İşte bu günlük bu kadar.

Ä° have very happy that today is not rainy,
Ä° coud weld till the last lights of the Sun.
I weld extra to chasis. And ı could do first weld attachments of wheelbar.
You see we can not stand up it and we have somethinks againist the rain now.

Steve and Ageless thanks you.
Ageless there is roads in here too like you say, And we sometimes go in. But we also ahave a downer height car, and we sometimes take trouble with the rocks. Our caravan chasis wheelbar and tires is same of our car's. Because of this if we take trouble when go upper a rock, Trailer will be take trouble too.
I am sory if i cant explain well because of my English.
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

PreviousNext

Return to Build Journals

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests