Çelebi (Che-Lebby-spelling En) Mini Caravan building proces

...ask your questions in the appropriate forums BUT document your build here...preferably in a single thread...dates for updates, are appreciated....

Postby Lookfar » Wed Dec 01, 2010 5:05 pm

This is very good, YuGun. I didn't realize until now that you are building a pop-up. Nice work.
Butch
Image
User avatar
Lookfar
Donating Member
 
Posts: 225
Images: 22
Joined: Sun Jan 31, 2010 9:58 am
Location: Arkansas

Postby YuGun » Thu Dec 02, 2010 11:54 am

Thank you;
This is not my first thought,
Ä° was building a big sporty teardrop,
But our thoughts evoliated to a camper trailer pop up when building in progress
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey

Postby YuGun » Sat Dec 04, 2010 11:24 am

Gelelim bu güzel ve güneşli Cumartesi gününün
Çelebi'nin yapımı adına nasıl değerlendirilebildiğine,
Pop-up kısmın iskeleti neredeyse bitirildi,
Yükseklik nedeniyle çalışmak iyice zorlaşmaya başladığı için
Daha önce yerinde yaptığım baz dikdörtgen çerçeveyi aşağı indirerek
daha önce yaptığım ahşap sehpaların üzerinde yaptım üst kısmın montaj işlerini,
Biraz daha işi var dikine tavan çıtaları kesilip monte edilmedi, O da yarın inşallah.

Image

Image

Image
Monte ettiğiniz şeyi çevirerek kaynak yapabilmeniz hem kaynak kalitesini arttırıyor, Hem de işi kolaylaştırıyor.

Vee işte yine harika bir hobi gününün daha sonuna geldim:
Image

Image

Örtemeyeceğim valla, Yağmur yağarsa Allah'a emanet...


Popup building was in progress in that sunny and warm hooby day...
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sun Dec 05, 2010 4:03 am

Her ne kadar dün akşam yağarsa yağsın desem de bu sabah yağmur yağınca çıkıp örtüyorum,
Image

Bir haftasonu daha böyle geçecek...
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sun Dec 05, 2010 4:07 am

Pop up- main wall frame izolation plan

Ãœst kapak birleÅŸme izolasyon kesiti,
Image
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sun Dec 05, 2010 11:05 am

Bir ara güneş yüzünü gösterince yine dayanamadım,
Gerçekten de bir daha yağmur yağmadı ama hava kapalı ve rüzgarlıydı,
Neyse üst kapak montaj işlemi de tamamen bitti,

Image

Image

Pop up frame job finished.
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Thu Dec 09, 2010 11:18 am

Bugün Arabayı Trafik Müşavirinden alıp hamen eve geldim,
Hava kararana kadar biraz çalıştım ve üst kapağın kenarlarındaki su bariyerini
kesip yerine kaynakladım.
Sonra dyson kullanarak birleşme yerini izole ediyordum ama geçen gün patlayan dysonun büyük bir kısmı donup israf olmuştu,
Mecburen iÅŸ yeni bir dyson alana kadar durdu,
Buna rağmen birazdan çıkıp kaynaklanan noktaları ve saçakları boyayacağım çünkü gece yağış bekliyoruz...

Image

Water shield has cutted and welded to topframe, Then insulated the reaching points of profiles and shield with dyson work has been stopped because i inflated the dyson tube yesterday and it complatelly has been get stronged and gone to the trash,
Now we expect a strong rain after 24:00 pm and i will go out and paint it for dont get rust.
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sat Dec 18, 2010 9:46 am

Ondan sonra komşularımdan birinin yardımıyla,
Sehpaların (eşeklerin) üzerinde monte edip antipas vb işlerini bitirdiğimiz
üst kapağı alıp yerine oturtturduk, ama malesef oturmadığını gördük,
Alt çerçeveyi karavan üzerinde yapmama rağmen aşağı aldığımda ölçüsü kaçmış olmalı ki
Bir tarafı oturmadı, günün geri kalanını bu hatayla uğraşarak düzeltmekle geçirdim
Ama sonunda iki metali mükemmel bir şekilde karşılaştıracak değişiklikleri yapmayı başardım,
Daha sonra büyük menteşeleri birbirine ters şekilde yerlerine kaynaklayarak
bir daha çıkmamak üzere üst kapağı yerine monte ettim,
Daha sonra kapağın iç kısmındaki yağmur izolasyon oluklarını yapmaya geçebilirim,
Beklenmedik sorunlar bu tip projelerde her zaman çıkabiliyor,
Ama daha hem düzeltilecek hem de sıfırdan yapılacak pek çok ayrıntı var...
Elimden gelen her şeyi yapıyorum, Tek duam içi boş karavanı Şubat'a kadar yetiştirmek,
Ama galiba başaramayacağım :(


İşte Çelebi'nin son fotoğrafları:

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby S. Heisley » Sat Dec 18, 2010 10:07 am

:D Wow! That is impressive!
User avatar
S. Heisley
Super Lifetime Member
 
Posts: 8775
Images: 495
Joined: Mon Sep 17, 2007 10:02 am
Location: No. California
Top

Postby Classic Finn » Sat Dec 18, 2010 10:28 am

Impressive indeed.. :applause: :applause: What is the weight of it at the moment? :thinking:
Royal Teardrop Society Scandinavian Bureau Chief of Staff

Image
User avatar
Classic Finn
Midnight Sun Voyager
Midnight Sun Voyager
 
Posts: 17488
Images: 146
Joined: Fri Apr 29, 2005 4:29 am
Location: Country of Finland
Top

Postby Wolfgang92025 » Sat Dec 18, 2010 11:32 am

YuGun,

Nice looking design. :thumbsup:
Looks like it will b plenty strong for out of the way places.
Keep posting pictures.

Wolfgang
Wolfgang

Image
User avatar
Wolfgang92025
Lifetime member
 
Posts: 1064
Images: 651
Joined: Fri Apr 18, 2008 10:16 pm
Location: Salt Lake City area, Utah
Top

Postby YuGun » Sat Dec 18, 2010 3:00 pm

Thanks to dear you all!

Ä° dont know i dont scale it,

Ä°t longs 400cm long and 155cm wide totally
and compartiment only exept front luggage 295cm long
And it talls from its floor to top near 150or 155 cm
Ä°t is larger than a teardrop but smaller than(as wide and tall)
specially classic tow caravans.
Ä°ts wide the same with car specially.

Ä° think it is abaut 350-370kg now but it is a think only,
When the point of i will scale iit, i will tell you imadiately,

Ä° think use plastic lambries to cover it, They are amazingly light.

My car has a 900kg legal brake donated trailer, And 475kg brakeless trailer,
My traileris braked finishing total mass golden goal is ("-" means "lighter than")
-500kg

silver goal is
-600kg

bronze goal is
-700kg i thing for me


But it can be legally up to 900kg but i like to go plains and mointains
i dont want this mass, i think i have an 200kg legal limit
to cary in it somethings, maybe a light motorcycle etc.

I doing frame heavy but will cover and furniture it lighter than. We will see the results all together.
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sun Dec 19, 2010 5:34 am

Bugün yağmur yağdığı için gerekli düzeltmeleri nasıl olsa yapamayacaktım,
Dolayısıyla yağışlı havada ufak bir test sürüşü yapmaya karar verdim

Image

Image

Image

Image

Özellikle çevredeki toprak ve çamurlu yollarda biraz dolaştım, Bu biraz kendimi iyi hissetmemi sağladı,
Varsın işler uzasın sonuçta bir gün bitecek...

Today because of rain i can not work,
and i have a test drive with Çelebi at rainy weather conductions,
This have moraled up me,
althought i can not do immediately and sorry with this, At the future a day Ä°t will be finished...
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sun Dec 19, 2010 7:31 am

Sonrasında Kahvaltı için eve dönüp güzel bir sabah kahvaltısından sonra tekrar çıktım,
Bu sefer EGE'nin en güzel kuru üzümlerini üreten ORKA'ya gittim,
Image
Ve sadece 2TL karşılığı karavanımı tarttırarak zihnimdeki ACABAlardan kurtuldum.
Image
Çelebi'nin Net ağırlığı 320kg! Bu harika çünkü çok sağlam bir altyapı oluştu ve eklenecek kapı iskeletleri dışında fazla ağır bir şey kalmadı. Daha önceden düşündüğüm gibi hafif kaplama kullanarak hala daha boş halini 500'ün altında bitirebilmeyi (Yani altın hedefimi) düşünebilirim.

Image

Sonrasında geze geze eve döndüm, Bu günlük bu kadar gezmek yeter.

Image

Image


Then i come back home and have a good sunday breakfast,
And then i went to ORKA that the company of here produces Aegean Grapes and with a small price i sacaled the Çelebi,
Ä°t's Net Mass is 320KG now, Ä°t is wonderful and lighter than mass of i thought before, Ä°f i can cover it light perhaps i reach my golden 500kg goal without inside furnuting.
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sat Dec 25, 2010 3:07 pm

Bugün Çelebi'nin İskeletinde yapılması gereken düzeltmeler bitti nihayet,
Kırmızı boyaya da başladım ve bir güzel boyadım,
Boya yarım kaldı,
Aslında daha kaynak işleri çok, Üst kapak iç yağmur olukları yapılacak,
Arka kapılar ve ön kapak yapılacak yani iskelette yapılacak işler var ama onları yaptıkça kaynaktan yanan kısımları tekrar boyayacağım,
Çünkü sürekli yağan yağmurlar nedeniyle sadece antipas bazı noktalarda yetmiyor.
Karavanın büyük bölümünü boyadım ama hepsini değil...
İşte bir çalışma gününü daha böyle geride bıraktım...

Image

Image

This week the time that i can have time, Ä° repair of my some mistakes at the frame, After this, Today i paint it, But cant do all of it, Time no suitible for this, Ä° will return again and paint other.
Saturday working end, as you see at the pictures...
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

PreviousNext

Return to Build Journals

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests