Çelebi (Che-Lebby-spelling En) Mini Caravan building proces

...ask your questions in the appropriate forums BUT document your build here...preferably in a single thread...dates for updates, are appreciated....

Postby YuGun » Sat Feb 26, 2011 12:42 pm

Daha sonra Çelebi'nin ön dolabının yan kısımlarındaki açıklık için marin kontraplaktan yerine uygun şekilde kesip monte ettim, Bu sayede ön taraftaki açık olan son bölümler de kapanmış oldu. Bundan önce açık olan camlara da geçici olarak naylon keserek çift taraflı bant, Derby ve silikonla yapıştırdım. Bu şekilde yapım sırasında esas camlar yapılana kadar Çelebi'nin yapılacak zemin kaplaması korunabilecek.. İşte bugün yapabildiklerim bu kadar, Çok soğuk bir gündü ama sabah başladığım için iyi yol aldım bugün, Çelebi beni artık rüzgardan tamamen koruyor içindeyken ama yine de çok soğuk oluyor. Artık tabana geçiyoruz ve ondan sonra kamp yapabilir hale geleceğiz.

Image

Image

Image
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey

Postby YuGun » Sun Feb 27, 2011 11:24 am

Bugün öğle saatlerinde başladım, Önce ön yanlardaki marin kontraplakların vida deliklerine akrilik macun çektim, Sonrasında biraz zımpara yaptım, Ardından geçici koruma için üzerlerine pinosan ahşap koruyucu sürdüm. Aynı işlemi tersten de yaptım, Bunun bir süre yağmura karşı idare edeceğini düşünüyorum. Sonrasında zaten üzerine ya fiber panel ya da başka bir koruma önlemi düşüneceğim. Bu yüzden vernik atmayacağım, Pinosan ahşaba nefes aldırdığı için daha iyi, Bu yüzeyleri içte kaldığında da sonuçta üzerinde koruyucu olması iyi bir şey olacak.

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey

Postby YuGun » Sun Feb 27, 2011 11:33 am

Sonrasında önce camper trailerin içinde gereken ölçüleri aldım sonrasında tabanı oluşturan en büyük parçamı kestim. Bu parçaların hakkından tek başına gelmek oldukça zorlaştırdı içimi özellikle de karavana yerleştirmesi, Küçük mekanda bir şekilde çevirip OSB'nin altta kalacak yüzeyini pinosanla boyadım. Altta çok daha fazla önlem ve izolasyon olacak bu sadece hem geçici koruma hem de ilerde de içte kaldığında ahşabı korur, Aslında OSB için buna gerek yok bile, kendinden ilaçlı, ama ben yine de ihtiyaten bunu yaptım.

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby Wolffarmer » Sun Feb 27, 2011 11:44 am

YuGun

Soon you will be camping in style. I am anxious to see pictures of camping in your part of the world. We never see those kind of news stories from there. I would also get enjoyment from seeing more pictures of everyday life.

Randy
"these guys must be afraid of the dark"
User avatar
Wolffarmer
Donating Member
 
Posts: 4612
Images: 309
Joined: Wed May 02, 2007 1:32 pm
Location: Idaho Rupert
Top

Postby YuGun » Sun Feb 27, 2011 12:21 pm

İlk resmi bu karavanı yapmakta oluşturdukları bilgi birikiminden çok yararlandığım, Mikenchell, Tearjerkers vb sitelerde tanıştığım, Mini çekme karavanını kendisi yapan Amerikalı dostlar için çektim. Dünya küçük demek için, Ama normalde buna sevinmeli miyim üzülmeli mi bilmiyorum. Turgutlu'da Amerikan orman ürünü kullanıyorum ve başka bir seçeneğim de yok.
Sonra boyutu yüzünden tek parça yapamayacağım zemini diğer parçayla birleştirmek için Freze'mi hazırlıyorum. Bu işi yapabilmek için bir zamanlar izmirde dükkan dükkan dolaşıp bulamadığım T freze ucunu bir yapı markette görüp almıştım. Tahta kenarını takip etmeyi sağlayacak şablon kılavuzunu da takıtnca tam oluyor. Tek sorun 2 mm genişliğinde kanal açması , bu yüzden üst üste iki kere farklı derinlikte freze işlemi yapıyor ve aradaki çapakları da bir çubukla temizliyorum, Çok kolay bir yöntem değil ama bu şekilde yapmak istiyorum çünkü üzerine basılan malzemenin farklı farklı esnemesi probleme yol açar, Bu sistem malzemeyi hep beraber hareket eden bir sağlam bir yapı haline getiriyor.

Sonra diğer parçanın ölçülerini alıp onu da kesiyor, Kanallarını açıp temizliyor ve Alt kısmına pinosan sürüyorum.

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sun Feb 27, 2011 1:01 pm

Sonra iki tarafta da oluşturduğum kanallara uygun marin kontraplağımdan küçük parçalar kesip birleştirme işlemini yaptım, Bu beni oldukça oyaladı. Biraz da karavanın içinde yaptığım için bunaldım doğrusu, Neyse ki yeni bir baharın habercisi olan papatyalar arka bahçemizde tüm güzellikleriyle açmışlar, İşte başlıyoruz, Doğa yeniden canlanıyor, Bu bahar farklı bir bahar, Sanki her bahardan daha güzelmiş gibi, Bir bahar geliyor yavaş yavaş...

Image

Image

Image

Image
Image
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sun Feb 27, 2011 1:19 pm

İlk fotoğrafı bu karavanı yapmakta oluşturdukları bilgi birikiminden çok yararlandığım, Mikenchell, Tearjerkers vb sitelerde tanıştığım, Mini çekme karavanını kendisi yapan Amerikalı dostlar için çektim. Dünya küçük demek için, Ama normalde buna sevinmeli miyim üzülmeli mi bilmiyorum. Turgutlu'da Amerikan orman ürünü kullanıyorum ve başka bir seçeneğim de yok.
Sonra boyutu yüzünden tek parça yapamayacağım zemini diğer parçayla birleştirmek için Freze'mi hazırlıyorum. Bu işi yapabilmek için bir zamanlar izmirde dükkan dükkan dolaşıp bulamadığım T freze ucunu bir yapı markette görüp almıştım. Tahta kenarını takip etmeyi sağlayacak şablon kılavuzunu da takıtnca tam oluyor. Tek sorun 2 mm genişliğinde kanal açması , bu yüzden üst üste iki kere farklı derinlikte freze işlemi yapıyor ve aradaki çapakları da bir çubukla temizliyorum, Çok kolay bir yöntem değil ama bu şekilde yapmak istiyorum çünkü üzerine basılan malzemenin farklı farklı esnemesi probleme yol açar, Bu sistem malzemeyi hep beraber hareket eden bir sağlam bir yapı haline getiriyor.

Sonra diğer parçanın ölçülerini alıp onu da kesiyor, Kanallarını açıp temizliyor ve Alt kısmına pinosan sürüyorum.

Image

Image

Image

Image

Image



***The first picture i was take for my friends at this site, You are very help to me with your collected know-how to this sites, Mikenchell and tearjerkes etc, Ä° wanted to say you is the world is small, Ä° guide you to me and thanks a lot to everyone for it. But in Turgutlu(My town) i am using American OSB and i have no other choice of OSB product i dont know to i might happy or sad with it.***
Last edited by YuGun on Mon Feb 28, 2011 1:02 am, edited 1 time in total.
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sun Feb 27, 2011 1:33 pm

Sonra iki tarafta da oluşturduğum kanallara uygun marin kontraplağımdan küçük parçalar kesip birleştirme işlemini yaptım, Bu beni oldukça oyaladı. Biraz da karavanın içinde yaptığım için bunaldım doğrusu, Ama karavanın içinde yapmak parçaları birleştirirken yorsa da iki parçayı sıkıştırmak için işimi kolaylaştırdı. İskelet profillerinden destek alarak kolayca sıkıştırdım. Neyse ki yeni bir baharın habercisi olan papatyalar arka bahçemizde tüm güzellikleriyle açmışlar, İşte başlıyoruz, Doğa yeniden canlanıyor, Bu bahar farklı bir bahar, Sanki her bahardan daha güzelmiş gibi, Bir bahar geliyor yavaş yavaş...

Image

Image

Image

Image
Image
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sun Feb 27, 2011 1:34 pm

Image

Image

Image

Image

Ä°ÅŸte bu haftasonu da yapabildiklerimin hepsi bu kadar...
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sun Feb 27, 2011 1:52 pm

Wolf,
Thanks for your thoughts to me,

You can add me to friend to see my everyday and camp photos, at facebook,
http://www.facebook.com/yugunduz

Also you can see the group of "kampçıyız" at facebook to see all the campers at our group at the campsites etc. We are the group of all we are like camps but some has motorhomes, caravans, Tents, Tocar tents pop-ups, or station camping. Someones likes off-road or bettles or nature sports like hiking but we are campers alltogether and camping together sometimes. you can see the photos.
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Mon Feb 28, 2011 1:07 pm

Bugün hızla eve gelip işe başladım, Bu kesim işlemini açık kalan kısımda olacak son OSB parçasını da eklemli değil de profil üzerinde birleştirme yapmak istedim. Çünkü altından boydan boya geçen profil üzerinde hem sağlam birleştirme olur hem de bu kısmın daha sonra kolayca sökülmesi bana servis kolaylığı sağlayacak, Alta yapılacak depo vb için. İşte bu yüzden bu kadar işi göze alıp dünki birleşimin ön taraftan kapılara doğru olan boyunu 5 cm kısaltarak profil üzerine gelecek şekilde ayarladım ve sonra da son parçanın ölçülerini alıp yerine yerleştirdim. Sonuç çok güzel oldu. Tabii daha taban tahtasını altındaki şaseye monte etmedim. Montaj bitince daha da iyi olacak. Bundan sonra Çelebi'nin dolap kısmının altına uygun izolasyonunu kestim ve bugün çok büyük bir kısmı kapanan Çelebi'nin içinde içtim kahvemi, Açık yerlere, İzole edilmemiş taban ve dolap yan açıklıkları arkasına, Tavan lastiği, Kapı ve dolap contalarının olmamasına, Büyük bir bölümünde izolasyon harici kaplama henüz olmamasına ve geçici pencerelere rağmen küçük bir elektrikli sobayla harika ısındı doğrusu.

Image

Image


İşte böyle, Daha yavru da olsa bu kuş artık uçar.
Uçar da, öncesinde birkaç küçük işlem daha yapılsa iyi olacak.

Sıradaki işlemler,

Dolap bölümü alt tahtası montajı,
Taban tahtasının yerine montajı,
Arka üst stop grubunun oradaki açıklıkların kapatılması,
Ön kısmın (Rüzgar kırıcı olan eğimli kısmın) marin kontrasının kesilip monte edilmesi ve pinosanla boyanması.

Bunların hepsi yetişecek mi? Bilmiyorum.

Belli de olmaz ama herhalde Gölmarmara kampına kadar alt izolasyon bitmeyecek. (Alt izolasyon, uzun ve aşağıdan yapılacağı için çok pis bir iş olacak) Bu durumda tahtanın üzerine matlarımı koyup Üzerinde şişme yatak ve tulumla yatmayı düşünüyorum. Normalde kısa ve yakın kamplarda yatak kullanmam ama bu sefer evde kompresörle şişirmek gibi bir avantajım olacak.
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Thu Mar 03, 2011 1:42 pm

Image

Image

Son birkaç günde arttırabildiğim zamanlarda Çelebi ile çalıştım. Artık karavanın içinde çalışabiliyorum ve karavanın içi oldukça sıcak. Ama yine de gürültü nedeniyle 19:30 civarı bırkıyorum. Son günlerde Çelebi'nin ön dolap altı tahtasını da kestim ve yerine monte ettim tabii önce zararlılara karşı boyayarak, Sonra gördüğünüz açılan kısmın arka kısmındaki marin kontraplak parçayı dün kesip bugün de yerine monte ettim, Artık Çelebi'nin açık olan hiçbir yeri kalmadı. Bu yüzden küçük 400w'lık elektrikli sobayla (Tek kademesi) Rahatlıkla terletecek kadar ısınıyor, Bu nedenle içinde yapılacak taban tahtasının vidalanması gibi işleri akşam saatlerinde de rahatlıkla yapıyorum, Ama gürültü nedeniyle çok geçe kadar değil. Taban tahtasının bir kısım montajı bitti, Sanırım taban izolasyonunu kampa kadar yetiştireceğim. Yine de Çelebi'nin tamamlanmaya daha çok eksiği var. Ama neredeyse kamp yapılabilir hale de geldi çok şükür...
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sat Mar 05, 2011 4:23 pm

Image

Bugün önce sanayiiye giderek yine eksik gedik bazı malzemeleri aldım. Sonrasında dün kestiğim ön bölümün en büyük parçasını güzelce zımparalayıp iki yüzünü de tahta koruyucu ile boyadım ve sonrasında kurumasını beklerken Çelebi'nin alt izolasyonuna başladım. Bunun için altıma bir osb parçası alıp karavanın altına yatmam gerekti, Önce gereken parçaları ölçüp dışarıda uygun ölçüde XPS lerden kestim ve geri dönüp yerine monte edip aynı tavan izolasyonunda olduğu gibi dört kenarından silikonyalarak izole ettim. Kapattığım noktalarda suyun taban tahtasına hiçbir yolu kalmamış oluyor böylece. Tekerleklerin arkasındaki kısımları akşam oluyor olması nedeniyle yapmadım. Bu işi bırakıp geçen saatlerde iyice kurumuş olan ön üst kaplamayı güzelce yerine monte ettim. Bu işi bitirdiğimde neredeyse alacakaranlık olmuştu. Sonra Çelebi'nin içine girip önce dağınıklığı toparladım. Sonrasında taban tahtasına güzel bir zımpara yaptım. Vida deliklerini akrilik ahşap macunu ile kapattım. Ve saat 20:30 gibi bıraktım. Bugün çok fazla iş hallettim gerçekten, Dinlenmeyi hakettiğimi düşünüyorum.
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sun Mar 06, 2011 3:08 pm

Bugün sabahtan alt izolasyonu bitirmeye ve ön kısımın kalan parçalarını kesip monte etmeye odaklanmıştım ama malesef hava izin vermedi, Yine de yapabildiğim kadar alt izolasyonu ilerlettim, Artık açık tek aralık kalmıştı ki yağmur ciddileşti ben de saat 2 den sonra içerde ikinci bir mesai yapıp ön dolap üstüne ikinci içerden ulaşılacak raf hazırlıklarını yaptım. Sonrasdında Çelebi'nin ilk elektrik sistemini ön dolap üst rafındaki yerine sigorta paneli ve altına şimdilik 7 Amperlik idare aküsünü yerleştirdim ve sigorta kutusundan ilk enerjiyi yukarı giden aydınlatma hattına verdim. Karavanın enerji sorunu olmayan durumlarda kullanılacak 18Watt'lık floresan lambayı yerine monte ettim ve tavandan geçen ana enerji hattına bağlantısını yaptım. Çelebi ilk defa kendi gücüyle aydınlandı bugün.

Çelebi'nin ana yaşam aküsü arabada olacak, İyi durumda olduğu için 50 Amperlik yaşam aküsünü bir süre daha arabada kullanacağım. Sistemin çalışabilmesi için arabanın yaşam aküsünden alttan iki adet 5 mm lik kablo çekeceğim bunları romork fiş gurubundan ayrı ayrı geçirip karavandaki kullanıcılara ayrı ayrı dağıtacağım. Bu düşünce yüzünden tesisatta kalın kablo kullanmak zorundayım ama bu aynı motokaravanlardaki gibi akünün motordan şarj olabilmesini sağlayacak. Karavandaki şu an 7 amper olan akü sadece karavanın arabadan ayrı kullanıldığı istisnai durumlarda ve enerjinin bittiği durumlarda yedek enerji olarak kullanmak için de hazır bekleyecek, İlerde bu kapasiteyi arttırabilirim de, Şu anda tek tüketicisi olan floresan lambayı 4-5 saat kadar yakabilir. Arabanın tesisatının yetişmeyeceği durumlar için şimdilik aracın bagaj hattından elektrik alacağım. Bagaj hattı bitmiş karavanın bütün enerji ihtiyacını temin etmek için yetersiz. Arabaya altından boylu boyunaca tesisat çekmek gerekiyor, Bunun hazırlıklarını yapsam da uzun iş, ayrıca fiş gurubunun 7'li ile değişmesi gerekiyor. 7li fiş gurubunu ve gereken malzemeleri aldım ama bu işi ne zaman yapabilirim bilmiyorum. Bu yüzden Çelebi ile ilk kampımda arabanın yaşam aküsüne bağlı bagaj hattından seyyar enerji alacağım artık. Aracın 50 Ah yaşam aküsü lambayı yaklaşık 33 saat yakabilir, Bu da biterse bir de 72 amperlik aracın kendi aküsü de var.

Çelebi'de ledli ışık da kullanacağım ama bunu daha sonra floresan lambanın içine özel olarak montajını yapıp, enerji durumuna göre seçmeli olarak kullanmayı düşündüm. Ayrıca mutfak bölümünde 8 watlık ikinci bir floresan daha olacak, iki tane dış çevre aydınlatma lambası da ledli olacak.

İşte şimdilik elektrik konusundaki gelişmeler böyle, yapım ilerledikçe yeni yeni tüketiciler de kullanılmaya başladıkça elektrik sistemi dallanıp budaklanacak, Şimdilik bir akü, sigorta kutusu hat ve lambadan oluşan ilk tohumu çimlettik bugün.

Bu arada gün boyu yağmurlu olan hem de zaman zaman iyi yağmur yağan bu günün yarısında Çelebi'nin içinde çalışarak ayrıca Sızdırmazlığı da test etmiş oldum. Üst kısımda sorun yok ama muşambayla kapattığım camlarda sorun yaşadım, Biraz uğraşmam gerekti ama kesin çözümü bulamadım, Ben de boydan sadece camlar hizasına muşamba örterek şimdilik sorunu çözdüm. Önümüzdeki günlerde ya geçici camları sağlamlaştırmam veya da cam konusuna nihayi bir çözüm getirmem gerekmekte.

Çok iş var çok, Yap yap bitmiyor doğrusu,

Bu günlük de yapabildiklerim bu kadar... Bir haftasonu daha böyle geride kalıyor...
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Mon Mar 07, 2011 3:21 pm

Bugün geldiğim gibi işe başladım, Öğle arasında çarşıdan alış veriş yapıp azalan bağlantı pinleri yanısıra bir adet daha 7Ah akü ve Arabanın yaşam aküsünden gelecek elektrikle, Karavanın yaşam akülerinden gelecek elektriği kesinlikle ayıracak (Yani iki hattın beraber açılmasını engelleyecek) Aynı zamanda sistemi tamamen kapatacak olan pako şalteri aldım. Akşamüstü eve geldiğimde çok basit de olsa bu şaltere karışıklıkları kesin olarak önleyecek ve böylece daha kullanışlı olmasını sağlayacak, Aynı zamanda görünümüne de ayrı bir güzellik katan aşağıdaki simgeli etiket tasarımlarını yaptım:

Image


Image

Basit ve kullanışlı olduğu kanaatindeyim, Normalde bunların üzerinde 1 ve 2 yazıyor ama bunu ben karıştırmasam bile eşim veya başkaları karıştırabilirdi 1 mi arabaydı iki mi veya tersi mi diye, Böylelikle bu karışıklığın da önüne geçmiş oluyoruz.
Sonra bunu yazıcıdan alarak yerine monte edip Çelebi'ye geçtim. Karavanın içinde ana panonun ve elektrik sisteminin montajının yapılacağı yeri tekrar ayarladım Dikey bir pano oluşturup arkasına da iki aküyü, monte ettim, Bağlantıları yaptım, Pako şalterin yerini delerek montajını yaptım, Malesef biraz büyük delmişim kenarlardan hafif boşluk verdi ama buna bir çözüm bulacağım ilerde, Şimdilik en basit şekilde çalışır hale gelmesi iyi, Sonra pako şalterin araba seçkisine, arabanın bagajındaki çakmak girişinden elektrik alacak bağlantıyı da yaptım. Bu tamamen geçici dün de söylediğim gibi buraya arabadan iki kalın hat çekilip fiş gurubundan geçirilecek. Ama şimdilik bir lamba için ilk kampta bagajdan alabilmek için bu çakmak fişli bağlantıyı yaptım. Şu anda karavan yaşam aküleri 14, Araba yaşam aküsü 50 ve normal akü 72 amper ve hepsi dolu, Harcayan tek şey ise 1,5 amperlik bir floresan. Bu dengede herhalde bir hafta idare ederim hiç elektrik bulamadan. Evet elektrik sisteminin bel kemiği tamam şimdilik. Bugün sessiz çalıştığım için 21'e kadar çalışıp bütün bu işleri bitirdim.
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

PreviousNext

Return to Build Journals

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests