Çelebi (Che-Lebby-spelling En) Mini Caravan building proces

...ask your questions in the appropriate forums BUT document your build here...preferably in a single thread...dates for updates, are appreciated....

Postby mezmo » Sun Dec 26, 2010 1:48 am

Hi YuGun,

You've got a great project going there, and you're making fine
progress on it as well.

I especially like how you mounted the tail lights in such a protected
manner - great idea there.

Norm/mezmo
If you have a house - you have a hobby.
User avatar
mezmo
1000 Club
1000 Club
 
Posts: 1817
Images: 194
Joined: Fri Jan 01, 2010 4:11 am
Location: Columbia, SC

Postby YuGun » Sun Dec 26, 2010 5:21 am

Hi Mezmo,
Thanks for you share your thoughts to me,
Sincelery,
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey

Postby pete42 » Sun Dec 26, 2010 8:35 am

Great job on your build it does take time.
but it will be worth it when it's done.

ol' pete :thumbsup:
User avatar
pete42
Super Lifetime Member
 
Posts: 2203
Images: 13
Joined: Sat Nov 07, 2009 11:52 am
Location: SouthWest Ohio
Top

Postby YuGun » Sun Dec 26, 2010 9:43 am

Bugün karavan iskeletinin iç ve açılır tavanın üst ve aralarını da boyamayı başardım,
Böylece iskelet boyası bitti,
İkinci bir hamleye kadar hava şartlarından korkumuz kalmadı,
İskelet kendisi kuru olacak, Yani içerde kalacak ama
Şu anki korumasız durumu için üst kat boyası önemliydi,

Image

Image

Image

Image

Paint job of frame is over. This is important to protect it from rain, After these i will paint locally of the requiring point will be build like doors frame etc. Painting the top of it was a bit difficult but i could paint slovly and step by step.
This is the sunday report...
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby S. Heisley » Sun Dec 26, 2010 10:19 am

:thumbsup: :applause:
User avatar
S. Heisley
Super Lifetime Member
 
Posts: 8866
Images: 495
Joined: Mon Sep 17, 2007 10:02 am
Location: No. California
Top

Postby Miriam C. » Sun Dec 26, 2010 10:53 am

:thumbsup: :thumbsup: Wonderful way to get that top up. Love it!
“Forgiveness means giving up all hope for a better past.â€
User avatar
Miriam C.
our Aunti M
 
Posts: 19675
Images: 148
Joined: Wed Feb 15, 2006 3:14 pm
Location: Southwest MO
Top

Postby YuGun » Tue Dec 28, 2010 11:05 am

S. Heisley and Miriam C.,
Thanks for your suggestipns.
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sat Jan 01, 2011 11:53 am

Küçük test parkurum:
Image

Bugün Turgutlu'nun güneyindeki dağların eteklerindeki köylerden,
Dalbahçe'ye tırmanarak bir geziye çıktım, Amacım dik rampalarda aracın ve karavanın durumunu görmekti,
Image
Dalbahçe yoluna bağlanan toprak yol çamur olmuş ve batak izleri arasından batmamak için dua ederek geçtim,
Çok şükür ki saplanmadan geçebildim.
Dalbahçeye sorunsuz tırmandım, Sonrasında Osmancık ve Yayla'ya geçtim,
Image
Hava soğuk olduğu için Yayla'da pek kimse yoktu,
Sonrasında Irlamaz köyünden Turgutlu'ya dönüp karavanla beraber Kipa'ya uğradım.
Image
Ve nihayet Çelebi'nin kapılar gibi son metal detaylarının yapılacağı malzemeleri sanayii den alarak karavanla taşıyıp eve getirdim,
Image
Test sürüşünü verimli buldum,
Bir tane de sorun buldum, Bu:
Üçüncü (seyyar) tekerleğin yüksek hız kesme kasisinde yere çarpması oldu,
Bu sorun karavan ağırlaştıkça kendi dingiline oturduğu (yani alçaldığı) için sonradan ortaya çıktı.
Ayrıca kasiste kasisti hani, Turgutlu'da bazen hız kesme kasislerini abartıyorlar.
Önümüzdeki günlerde tekerleğin daha da yukarı çekilebileceği bir şekilde yeniden yapacağım.

Aslında pek çok yapı yerinde olmadığı için biraz temkinli kullandım çünkü tavandaki iç yapı yerinde olup aşağıdaki yapılar henüz eksik olduğu için virajlarda fazlaca yatmasından korkuyordum ama bu olmadı. Çelebi'nin zemininde ve zemin altında kullanılan profiller daha sağlam ve ağır olduğu için herhalde, Üst iskelet ve tavanın ağırlığı denge problemi yaratmıyor, İleride iç zemin yapısı da tamamlandığı zaman biraz daha alçalacaktır ağırlık merkezi, Daha sonra şase altı yapılarla daha da alçalırsa çok daha iyi olacaktır. Ama şu anda da gayet iyi buldum.

Bir de karavanı bir süreliğine iptal ettiğim frenlerle beraber, Sonra frenli olarak kullandım,
Ve şunu anladım, karavan arabanın frensiz limitinden az ağırlığa sahip şu anda ama frenaj sırasında,
karavanı frenli ve frensiz kullanmak arasında belirgin sürüş farkı ortaya çıkmaya başladı.
Frenler devreden çıkarıldığında her frene basış sonrası ayağımı pedaldan çektiğimde bariz bir şekilde öne itildiğimi farkediyorum,
Bu kocaman bir elin sizi birdenbire ilk birkaç metre için ittirmesi gibi bir his oluyor.
oysa frenler devrede olduğunda aynı etkiyi hissetmiyorum. aslında karavanın henüz hafif olduğu düşünülürse,
karavanda frenlerin çalışıyor ve bakımlı olmasının önemini ortaya koydu bu deneyim benim için.
Karavan ağırlaştıkça sürüşlerde karşılaşılan deneyimler de değişiyor, Bu daha önceden hissetmediğim bir etkiydi mesela.

İşte böyle yeni yılın ilk cumartesi gününü böyle geçirdim. İnşallah yeni yılda karavanımı bitirebilmeyi diliyorum. Onunla gezmek çok zevkli benim için...

The first day of new year i gone a test drive with some climbhill a bit. İ like the results. İt goes well back of me,
Then i bought some steel from dealer to build doors, the rainproof water channels and front toolbox.
İ must do the third wheel of caravan must be upper position, it will be remake. And the brakes is very important because of if i disarm brakes and drive to test, the caravan push me when i braked and take of my leg from brake pedal, a strong hand push me forward a few meters i didnt like this, and i remind the brakes is important above weights of this point for my car.

Hello everyone, Happy new year,
İ wis tofinish it in new year..
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby Cliffmeister2000 » Sat Jan 01, 2011 1:26 pm

Looking good! :thumbsup:
God Bless

Cliff

♥God. ♥People.
1 John 4:9-11

My Teardrop build pictures
User avatar
Cliffmeister2000
Titanium Donating Member
 
Posts: 3622
Images: 157
Joined: Thu Jul 26, 2007 10:18 pm
Location: Phoenix, AZ
Top

Postby YuGun » Sun Jan 02, 2011 2:08 am

Thanks a lot Cliff.
Sincelery.
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sun Jan 02, 2011 3:35 am

Çelebi'nin test sürüşünden kısa bir video, Taşlı ve toprak bir arayol...
A mini video from test drive, İt is a stonely mini farmy road

Last edited by YuGun on Sun Jan 02, 2011 3:12 pm, edited 2 times in total.
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Sun Jan 02, 2011 11:57 am

Sabah önce dün güzelce sildiğim yeni alınan profil, lama ve L profili hepsini güzelce antipas ile boyadım.

Daha sonra iç yağmur oluğunun ön bölümünün kesilip kaynakla kendi arasında montajı ve yerine montajıyla biraz uğraştım,
Aslında dışta bir siper var ama bu ön kısımdaki oluk daha da bir önemli,
Böylece iç yağmur oluklarının montajı da başlamış oldu,
Burada gördüğünüz kısmın kenarlardaki üst kapağın üçgen desteklerine gelen kısım nedeniyle en zoruydu,
Arka uçta da benzer bir yapı oluşturulacak sonra yanlar düz bir şekilde lama ile kapatılacak ve böylece suyun asla giremeyeceği
önlemler araya conta montajıyla tamamlanmış olacak. Ayrıca buranın daha sonra diktirilcek özel çadırı da aralıksız bir loop halinde monte edileceği için ikinci bir koruma oluşturacak, Ama yine de risk almayıp çadır olmadan da izolasyonun sağlanabileceği bir dizi önlemler sırası düşünüyoruz ki,
yarın öbür gün çadır yıpranırsa mobilyaları ve tabanı su götürmesin. Ayrıca açılan kısmın ön eklem yerinin (menteşelerin olduğu yerin) dışında elastik bir malzeme de kullanarak aşırı miktarda suyun önden bu oluğa sürekli dolması önlenecek.

İşte bugünlük yapılabilenler bu kadar.

Image

Image
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby YuGun » Mon Jan 03, 2011 12:22 am

Other Test Drive Videos:





User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

Postby S. Heisley » Mon Jan 03, 2011 12:23 pm

Congratulations on a successful test drive. It will be interesting to read how you feel about the caravan after your next test drive, when you have the walls and roof on. I think you'll be even happier that you put brakes on it. :thumbsup:
User avatar
S. Heisley
Super Lifetime Member
 
Posts: 8866
Images: 495
Joined: Mon Sep 17, 2007 10:02 am
Location: No. California
Top

Postby YuGun » Mon Jan 03, 2011 10:42 pm

Thanks,
Now İt's mass center a bit high,
When the floor complated it will be better.
İ try with braked and breakeless both,
At braking test without trailer brakes, it can stop but push the car,
when i my leg off the pedal, Ant it is a bad sense, Also it is 320kg.
At the complate it musn't drive barakeless anymore..
İ also want to see the stabilization of trailer and i think,
the turn trims of trailer is good altought it's height, comparison with the car's trims.
User avatar
YuGun
The 300 Club
 
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 1:25 pm
Location: Turkey
Top

PreviousNext

Return to Build Journals

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests