Küçük test parkurum:
Bugün Turgutlu'nun güneyindeki dağların eteklerindeki köylerden,
Dalbahçe'ye tırmanarak bir geziye çıktım, Amacım dik rampalarda aracın ve karavanın durumunu görmekti,
Dalbahçe yoluna bağlanan toprak yol çamur olmuş ve batak izleri arasından batmamak için dua ederek geçtim,
Çok şükür ki saplanmadan geçebildim.
Dalbahçeye sorunsuz tırmandım, Sonrasında Osmancık ve Yayla'ya geçtim,
Hava soğuk olduğu için Yayla'da pek kimse yoktu,
Sonrasında Irlamaz köyünden Turgutlu'ya dönüp karavanla beraber Kipa'ya uğradım.
Ve nihayet Çelebi'nin kapılar gibi son metal detaylarının yapılacağı malzemeleri sanayii den alarak karavanla taşıyıp eve getirdim,
Test sürüşünü verimli buldum,
Bir tane de sorun buldum, Bu:
Üçüncü (seyyar) tekerleğin yüksek hız kesme kasisinde yere çarpması oldu,
Bu sorun karavan ağırlaştıkça kendi dingiline oturduğu (yani alçaldığı) için sonradan ortaya çıktı.
Ayrıca kasiste kasisti hani, Turgutlu'da bazen hız kesme kasislerini abartıyorlar.
Önümüzdeki günlerde tekerleğin daha da yukarı çekilebileceği bir şekilde yeniden yapacağım.
Aslında pek çok yapı yerinde olmadığı için biraz temkinli kullandım çünkü tavandaki iç yapı yerinde olup aşağıdaki yapılar henüz eksik olduğu için virajlarda fazlaca yatmasından korkuyordum ama bu olmadı. Çelebi'nin zemininde ve zemin altında kullanılan profiller daha sağlam ve ağır olduğu için herhalde, Üst iskelet ve tavanın ağırlığı denge problemi yaratmıyor, İleride iç zemin yapısı da tamamlandığı zaman biraz daha alçalacaktır ağırlık merkezi, Daha sonra şase altı yapılarla daha da alçalırsa çok daha iyi olacaktır. Ama şu anda da gayet iyi buldum.
Bir de karavanı bir süreliğine iptal ettiğim frenlerle beraber, Sonra frenli olarak kullandım,
Ve şunu anladım, karavan arabanın frensiz limitinden az ağırlığa sahip şu anda ama frenaj sırasında,
karavanı frenli ve frensiz kullanmak arasında belirgin sürüş farkı ortaya çıkmaya başladı.
Frenler devreden çıkarıldığında her frene basış sonrası ayağımı pedaldan çektiğimde bariz bir şekilde öne itildiğimi farkediyorum,
Bu kocaman bir elin sizi birdenbire ilk birkaç metre için ittirmesi gibi bir his oluyor.
oysa frenler devrede olduğunda aynı etkiyi hissetmiyorum. aslında karavanın henüz hafif olduğu düşünülürse,
karavanda frenlerin çalışıyor ve bakımlı olmasının önemini ortaya koydu bu deneyim benim için.
Karavan ağırlaştıkça sürüşlerde karşılaşılan deneyimler de değişiyor, Bu daha önceden hissetmediğim bir etkiydi mesela.
İşte böyle yeni yılın ilk cumartesi gününü böyle geçirdim. İnşallah yeni yılda karavanımı bitirebilmeyi diliyorum. Onunla gezmek çok zevkli benim için...
The first day of new year i gone a test drive with some climbhill a bit. İ like the results. İt goes well back of me,
Then i bought some steel from dealer to build doors, the rainproof water channels and front toolbox.
İ must do the third wheel of caravan must be upper position, it will be remake. And the brakes is very important because of if i disarm brakes and drive to test, the caravan push me when i braked and take of my leg from brake pedal, a strong hand push me forward a few meters i didnt like this, and i remind the brakes is important above weights of this point for my car.
Hello everyone, Happy new year,
İ wis tofinish it in new year..